søndag 2. januar 2011

Godt nyttår!!

Dette er første innlegget i det nye året for min del.
Et nytt ubrukt år, med nye muligheter ligger foran. Det er jo gjerne tiden for nye forsett, nye mål og forventinger. Etter at ukebladene i flere uker før jul har fristet med ulike gode oppskrifter på kaker og annet godt, så er det slankekurene og slankehistoriene som pryder forsidene i disse dager. Selv er jeg innstilt på å kose meg mest mulig og glede meg mest mulig over livets små og store øyeblikk. Så vil jeg selvsagt forsette med treningen. Det gjør at jeg får energi og treffer mange hyggelige mennesker i tillegg til at en vet at det har stor helsegevinst.

Jula er ryddet ut her i huset. Juletreet forsvant i dag, selv om det sto fint enda. Jeg elsker å pynte til jul og begynner tidlig, men rydder det alltid fort ut igjen.



På kjøkkenbordet står oktoberkaktusen fin enda, så den skal få stå en stund til.



Serviset fra Greengate har blitt flittig brukt i jula, og kan forsatt brukes utover året. Til bursdagen min ble det supplert med paiform og salt- og peppersett.
Legger ved en oppskrift på en nydelig dessertpai - vi skal jo fortsette å kose oss med god mat i det nye året:-))

DESSERTPAI
250 gr hvetemel
150 gr smør
125 gr sukker
2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
1 egg
Smuldre mel og smør. Bland resten og form som en ball. Trykkes ut i ildfast form.

Fyll:
1 pk Tine vaniljekrem
3 dl bær (kan bruke rips, blåbær e.l.)
Fordel kremen over paibunnen.Deretter bærene.

Stekes midt i ovnen på 200 grader i ca 35 min.

Lykke til!!!


Det som er gøy med Greengate-servisene, er at de kan kombineres på ulike måter. 

Nyttårsklem fra Janne







1 kommentar:

  1. Så deilig å få ut jula nå
    det skal jeg gjøre i morra etter jobb, ville gjort det i helga men familien protesterte vilt

    ang å få følgere så har jeg ikke noe super oppskrift på det, men med å besøke ulike bloggere og legge deg til som følger der og gjerne en kommentar så er det lettere for andre å finne din herlige blogg..
    Ellers er det lurt å innom Norskinteriørblogg ligger link til den på min side ( i høyre felt) kan også melde deg inn der, og da kommer din blogg opp på listene der

    Håper det var til litt hjelp
    Klemmer fra Marianne

    SvarSlett