lørdag 12. februar 2011

Det knitrer og spraker i ovnen. Godt å få varme i hus!! Det er kaldt, men nydelig vær ute med sol og nesten skyfri himmel. Jeg sitter og koser meg med lunsj etter å ha vært ute og sprunget 1,5 mil. Må benytte de bare tørre veiene så lenge det varer, for i neste uke meldes det snø igjen.
To små kjøttmeis koser seg ute med meisebollen som henger under fuglebrettet. Deilig med dager hvor man har tid til å sitte og kose seg lenge.

I går kveld hadde jeg besøk av en gjeng med hyggelige unge (:-)) damer. Det var kyllingsuppe som sto på menyen, og mokkadessert til dessert. Jeg hadde også laget en marengsrullekake, som jeg fylte med fløte, friske jordbær, kiwi og bananer. Kan nesten si at det er en sunn kake:-))) God er den i alle fall!!:-))

Det er hyggelig å pynte bordet med blomster i nydelige vårfarger.






Jeg fikk nye serviettringer til jul, som jeg liker veldig godt. Synes det er gøy å bruke litt tid på å pynte bordet litt ekstra når en får gjester.


Jeg måtte fornye blomsten som sto i vinduet mitt etter at orkidèen hadde mistet alle blomstene sine. Liker godt disse hjerteformde eføyene:-))

Ha en riktig fin lørdag alle sammen!!!!

klem fra Janne
.

6 kommentarer:

  1. Så nydelig bilder du viser :). Skjeønner godt du ble glad i de serviettringene,, dem var skjønn.

    Tulipanene var fantastisk, Sart, nydelig rosa :).

    Håper du får like fin søndag, som lørdagen har vært. Klem :)

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder du viser! Og fargen på tulipanene var lekker du!
    Den hjerteeføyen var skjønn, og sånn vil jeg også ha:))
    Ha en fin morsdag!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  3. Hei.
    Så nydelig du har pyntet og så fine bilder du tar !
    Ja, jeg ser at du liker å pynte bord. Lekkert !
    Ang min tidlige vår , så må jeg si at det er kaldt her også og det blåser noe forferdelig.
    Blomstene er tatt inn og jeg vet ikke om jeg tør å sette dem ut i dag....Ble bare litt revet med da sola varmet så godt ;)
    Ha en fin søndag/morsdag .
    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Hei Janne,
    Takk for din koselige hilsen, det setter jeg alltid pris på:)
    Og gratulerer med morsdagen, den deler vi jo med mange flotte mødre her inne:)
    Du er jammen sprek som springer 1,5 mil!!! Gosj..
    For et fint bord du pyntet til de unge damene, nydelige tullipaner. Og den eføyen er også bare nydelig, kjøpte meg en selv hos mester grønn i går, kunne ikke stå i mot den da den var formet som et hjerte:)
    Kos deg med morsdagen og ha en fin dag med dine kjære!
    Klem Anne Karin

    SvarSlett
  5. Høres ut som dere hadde en veldig hyggelig kveld, med god mat og godt selskap! Ekstra hyggelig å være gjest, når man kommer til et så koselig pyntet bord også :o)

    Nyt en flott søndag videre!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  6. Hei igjen :).

    Takk for de fine hilsene fra deg. Det setter jeg stor pris på.

    Heldigvis er sykdommen langt tilbake i tid. Tenker ikke noe særlig på det nå lenger, annet enn at jeg håper å forbli frisk :).

    Det var litt annet da det sto på. Det var tungt, ja. Sjokkmelding og ett liv i krise, for alle i huset. Heldivis kom vi styrket ut av hendelsen,, men det var en kamp ja, mot sykdommen og behandlingene :)

    Må du ha en koselig kveld videre :)

    SvarSlett